Ingen bog

Jeg efterhånden ikke i tvivl om at jeg ville have været selvudgiver hvis jeg altså havde boet i Danmark. Måske endda med eget lille mikroskopisk forlag. Men jeg bor jo i Italien, og det er bare ikke muligt for mig at håndtere det med distributionen. Jeg kan heller ikke fare rundt til oplæsninger for at promovere mig selv.
Det ville ellers have passet mig fint at udgive små hæfter og den slags.

Jeg havde et manuskript som jeg troede skulle blive til en bog. Det har jeg ikke nu. Jeg mistede modet efter et afslag der lød sådan her:
“Vi har nu set på det, men ønsker ikke at udgive det. Det virker ikke spændende, kridtlyset er nok ikke rigtig gået op for os, vi må være gået forbi det uden at se det. Afsnittet om Rom er nok det bedste, her findes der da lidt poesi, der stikker op af en taske og kigger med udtværet læbestift, og lidt af den rytme, der ellers savnes, men det er altså ikke nok til at vi vil udgive dine digte”
Unødvendigt sarkastisk, synes jeg. Så hellere et standardafslag i retning af: manuskriptet passer ikke til vores profil eller fremtidige udgivelsesplaner.
Flere af digtene i manuskriptet har endda været udgivet i tidsskrifter.

Nå, men nu har jeg så pillet manuskriptet helt fra hinanden og sidder tilbage med en lille håndfuld digte.
Derfor vil der højst sandsynligt komme fraklip her på bloggen.

Videre!

2 thoughts on “Ingen bog

  1. Ja tak, unødvendigt sarkastisk og nedgørende. Den, der har forfattet afslaget, har som dagsorden at tage modet fra dig. Lad ikke vedkommende lykkes med det!
    Desuden må man mistænke vedkommende for selv at have en forsmået digter i baglommen.

    Like

Skriv et svar

